اشتباهات رایج در استراتژی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا بی شک به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات در کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شود. برای بسیاری بازاریابی محتوا به یکی از کسب و کارهای موفق مبدل شده است. اما استراتژی بازاریابی محتوایی همیشه موفق نیست و گاهی با شکست مواجه می شود. علت این امر در اشتباهات رایج در نحوه ارائه محتواها می باشد. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته، حتی یک اشتباه نیز می تواند تاثیرات نامطلوبی بر نتیجه بازاریابی داشته باشد. رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است در استراتژی بازاریابی محتوایی رخ دهد عبارتند از:

  • تولید محتوای مبهم و گنگ

در صورتی که محتواهای شما طولانی، پیچیده یا مبهم باشد، برای کاربران قابل فهم نیست و در نتیجه نمی تواند تاثیرات خود را بر جای بگذارد. کاربران همیشه از محتواهای طولانی خسته می شوند و به مطالب مختصر و موجز علاقه بیشتری نشان می دهند. در این رابطه تصاویر اینفوگرافیک می تواند به شما کمک کند.

استراتژی بازاریابی محتوایی

  • بی توجهی به سن مخاطبان

مطمئنا هر رده سنی نیازها و احتیاجات خاصی دارند که همین امر موجب شده تا در زمان جستجوهای اینترنتی، هر رده سنی متناسب با سن خود به دنبال اطلاعات خاصی باشد. در این زمینه باید محتواها با توجه به رده سنی مخاطبان تولید شود. همه ما می دانیم که افراد بالا ۶۵ سال کمتر در اینترنت به دنبال مطلب می گردند. بنابراین ضرورتی ندارد در زمان تولید محتوا بخواهید از واژه هایی استفاده کنید که تنها سالمندان از آنها استفاده می کنند. در واقع در بیشتر مواقع ادبیات گفتاری باید متناسب با نسل جوان باشد.

  • نرفتن به دنبال مشتریان

استراتژی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا برای وب سایت ها هدفی جز جذب مشتری ندارد. این در حالی که بسیاری در زمان تولید محتوا بدون توجه به این فاکتور محتوا تولید می کنند. این در حالی است که محتواهای عاری از مفهوم بازاریابی، نمی تواند بر توسعه کسب و کار تاثیر گذار باشد. بنابراین یک ماژول مهم در زمان تولید محتوا، توجه به اصل تبلیغات و جذب مشتری می باشد. در عین حال به همان میزان نیز باید حاوی اطلاعات مفید و کاربردی باشد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *