منو

اشتباهات مدیران استارت آپ بعد از جذب سرمایه

اشتباهات مدیران استارت آپ بعد از جذب سرمایه

اگر چه جذب سرمایه برای انجام فعالیت های استارت آپ اهمیت زیادی دارد اما این تنها در ابتدا راه است. برای موفقیت در بازار کسب و کار، چگونگی استفاده از سرمایه ها اهمیت زیادی دارد که گاهی افراد بی توجه به این موضوع خود را برای فعالیت آماده می کنند اما نهایتا با شکست مواجه می شوند. علت این امر اشتباهاتی است که در زمان استفاده از سرمایه صورت می گیرد از جمله این اشتباهات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • غرور کاذب و غره شدن های بی مورد

غرور باعث می شود تا از جذب سرمایه‎های مجدد برای اجرایی شدن ایده جلوگیری شود. اگر کارآفرین به سرمایه جمع آوری شده غرّه شود، تلاشی برای جذب سرمایه‎های مجدد و فرصت‎های بیشتر نمی کند. این در حالی است که تا اتمام پروژه تمام تلاش او باید بر جذب هر چه بیشتر سرمایه معطوف شود.

  • فراموش کردن مسائل مربوط ایجاد کشش قبل از شروع

اگر در زمان ساخت و راه اندازی استارت اپ کمتر به مسائل بازاریابی و افزایش مشتریان توجه شود، موفقیت چندانی کسب نمی شود. تبلیغات در ابتدای راه باید به صورت کمرنگ و پا به پای پروژه صورت بگیرد.

 

استارت آپ (2)

 

  • شکست در ایجاد ارتباط با مخاطب

حمایت از مشتریان یکی از نکات مهم در موفقیت استارت آپ است. تلاش های اولیه برای جذب مشتریان به منظور سنجش فیدبک‎های آنها انجام می شود. از اینرو داشتن توقع ۱۰۰ درصد برای موفقیت، غیرمنطقی است و بلکه باید به نحوه مقابله با شکست ها نیز توجه شود. به هر میزان که تعداد سرمایه گذاران بیشتر باشد، میزان اعتبار ایده نیز افزایش می یابد. به عبارت دیگر، داشتن آمار فروش، یک مدرک و سند موفقیت و توان استارت اپ، محسوب می شود.

  • ناتوانی در مدیریت مشکلات غیر منتظره
  • پیش بینی احتمال وقوع مشکلات غیرمنتظره یک نکته اساسی پس از جمع آوری سرمایه است. گاهی با وجود برنامه ریزی دقیق و منسجم، ممکن است مشکلاتی رخ دهد. اگر مدیر پروژه استارت آپ نتوان مشکلاتی که امکان وقوع آنها وجود دارد را پیش بینی کند و راه حل مناسبی را در پیش نگیرد، می تواند به شکست پروژه استارت اپ منجر شود.

 

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال

دیدگاه ها