منو

اصول بازاریابی برای استارت آپ

اصول بازاریابی برای استارت آپ

شروع و راه اندازی استارت آپ بدون تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات با موفقیت چندانی همراه نخواهد شد. بنابراین با قطعیت باید گفت وجود بازاریابی برای استارت آپ جزء لاینفک فعالیت در این حوزه می باشد. در زیر به برخی از ایده های متمایز برای بازاریابی برای استارت آپ می پردازیم:

  • ایجاد یک بستر متفاوت برای بازاریابی

برای بازاریابی و معرفی محصولات روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد اما پیدا کردن یک راه متمایز از دیگران تاثیر زیادی بر میزان موفقیت استارت آپ دارد. برای مثال چاپ پوسترهایی از طبیعت که در قسمت کوچکی از آن لوگوی شرکت باشد، می تواند توجه بسیاری از شهروندان را به سمت شما معطوف کند.

  • داشتن حضور فعال در همه کانال های ارتباطی

این روزها شاهد شکل گیری شبکه های اجتماعی هستیم که توانسته اند جمع زیادی از کاربران را به سمت خود جذب کنند. این امر یک امتیاز برای بازاریابی برای استارت آپ است. از طریق آن می توان با کاربران ارتباط برقرار و به آنها به عنوان مشتریان بالقوه نگاه کرد. این رویه زمانی به سرانجام می رسد که مدیران استارت آپ حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

کسب و کار اینترنتی

  • سودرسانی به حامیان کمپین های تبلیغاتی

فعالیت در کمپین های شبکه های اجتماعی نباید تنها در تبلیغات و بازاریابی محصور شود. بهترین روش بازاریابی برای استارت آپ باید به صورت مستتر و پنهان باشد. به همین دلیل در کمپین های اجتماعی باید به شکل هوشمندانه ای در کنار معرفی محصولات، مواردی برای افزایش علم و آگاهی کاربران ارائه شود.

  • درگیر کردن مشتریان

قرار دادن مطالبی که ذهن مشتری را به سمت خود جذب و کنجکاوی آنها را برانگیزد، تاثیرگذاری بیشتری بر مشتریان دارد. بدین منظور می توان از مسابقات به همراه جایزه استفاده کرد. مسابقاتی که در کمپنی های تبلیغاتی برگزار می شود به راحتی کاربران را درگیر خود می کند.

  • تولید محتوا

تولید محتوا بخش اعظمی از بازاریابی برای استارت آپ را به خود اختصاص داده است. اما باید توجه داشت که هر نوع محتوایی نمی تواند بخوبی عمل کند. به همین دلیل تولید محتوا باید متمایز از رقبا و بدون کپی برداری و تکرار باشد. محتوا به چند شکل از قبیل متن، تصویر، کلیپ های صوتی و تصویری، بازی های آنلاین و … می باشد.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال

دیدگاه ها