منو

افزایش تمرکز و توجه بی نیاز از کافئین


مصرف آووکادو به عنوان یک میان وعده یا افزودن آن به وعده های غذایی اصلی می تواند به افزایش تمرکز انسان کمک کند. این میوه حاوی چربی های سالم است که خلق و خو و تمرکز را بهبود می بخشند.

عصر ایران: قهوه به طور قطع محبوب‌ترین نوشیدنی برای افزایش تمرکز و توجه محسوب می شود. متاسفانه، کافئین برای برخی افراد به افزایش عصبانیت و ضربان قلب منجر می شود. نیازی به ذکر این نکته نیست که مصرف زیاد کافئین می تواند به اضطراب، تپش قلب و بی خوابی منجر شود.
به نقل از “کر ۲″، خبر خوب این است که مواد غذایی و نوشیدنی های بسیاری وجود دارند که می توانند بدون ایجاد عوارض جانبی موجب افزایش تمرکز و توجه شوند. این در شرایطی است که این مواد غذایی می توانند مواد مغذی فراوانی را در اختیار بدن شما قرار دهند و سطوح سلامتتان را بهبود ببخشند. در ادامه با چند نمونه از بهترین گزینه ها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

آووکادو
مصرف آووکادو به عنوان یک میان وعده یا افزودن آن به وعده های غذایی اصلی می تواند به افزایش تمرکز انسان کمک کند. این میوه حاوی چربی های سالم است که خلق و خو و تمرکز را بهبود می بخشند.
همچنین، آووکادو برای سلامت قلب انسان مفید است و فیبر موجود در آن از شکل گیری احساس گرسنگی پیشگیری می کند.
بلوبری
بلوبری حاوی فلاونوئیدهایی است که به هوشیار نگه داشتن مغز کمک می کنند. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده اند که مصرف بلند مدت بلوبری می تواند پیری شناختی را تا دو و نیم سال به تاخیر اندازد.
همچنین، محتوای بالای آنتی اکسیدان های بلوبری به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی کمک می کند.
آب
احتمالا می دانید که کم آبی بدن موجب سردرد و مغز مه آلود می شود. از این رو، نیازی به گفتن نیست که نوشیدن آب به میزان کافی در تقویت تمرکز و توجه نقش خواهد داشت.
نوشیدن یک یا دو لیوان آب پیش از وعده های غذایی نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند.
ماهی چرب
ماهی های سالمون، خال مخالی و دیگر ماهی های چرب منابع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ هستند، که نقش آنها در بهبود عملکرد مغز ثابت شده است.
پژوهش ها نشان داده اند که مصرف ناکافی اسیدهای چرب امگا-۳ می تواند موجب نوسانات خلقی، خستگی و افسردگی شود.
چغندر
چغندر حاوی نیترات است که موجب بسط رگ های خونی می شود، از این رو جریان خون و اکسیژن به مغز افزایش می یابد. ارسال خون و اکسیژن بیشتر به مغز نیز به معنای تمرکز و توجه بیشتر است.
چغندر را می توانید به سالادها اضافه کرده یا آب آن را گرفته و مصرف کنید.
تخم مرغ کامل
تخم مرغ کامل منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ است. همچنین، مصرف تخم مرغ حاوی ترکیبی به نام کولین است که به حفظ سلامت غشاهای سلولی مغز کمک می کند.
سبزیجات برگدار
اسفناج، کیل، کولارد و دیگر سبزیجات برگدار حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند، که عملکرد مغز را بهبود می بخشند و تمرکز را افزایش می دهند. همچنین، آنها حاوی اسید فولیک هستند که نشان داده است هوشیاری و توجه را افزایش می دهد.
مغزهای خوراکی
مغزهای خوراکی، مانند بادام، حاوی ویتامین E هستند، که به پیشگیری از بیماری های شناختی مرتبط با افزایش سن، مانند بیماری آلزایمر کمک می کند. همچنین، آنها سرشار از اسید آمینه ها هستند که توجه و تمرکز را بهبود می بخشند.
موز
موز یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید به عنوان میان وعده مصرف کنید. موز شیرین، سرشار از مواد مغذی و به راحتی و حتی در حال حرکت نیز قابل مصرف است.
نتایج یک مطالعه نشان داد دانش آموزانی که پیش از امتحان های خود موز مصرف کرده بودند، در مقایسه با آنهایی که این کار را انجام نداده بودند، عملکرد بهتری داشتند. همچنین، این میوه کارایی خود در کاهش اضطراب را نشان داده است.
این مواد غذایی ممکن است بدون خواب کافی در افزایش تمرکز و توجه کارایی لازم را نداشته باشند. از این رو، هفت تا هشت ساعت خواب خوب شبانه را فراموش نکنید.

منبع

دسته بندی ها: تکنولوووژی

دیدگاه ها