منو

انواع کسب و کارهای اینترنتی

انواع کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی همه در یک وجه با یکدیگر مشترکند و آن فعالیت در فضای وب است. کسب و کارهای دیجیتالی به عنوان جدیدترین روش کسب درآمد محسوب می شوند که با ورود رایانه های شخصی، گسترش شبکه های اینترنتی و توسعه جامعه خدمات در عصه تجارت جهانی مطرح شده اند.

در کسب و کارهای اینترنتی وجود چندین ابزار اهمیت پیدا می کند که عبارتند از:

  • سیستم کامپیوتری
  • وجود اینترنت
  • داشتن توانایی جستجو در فضای وب
  • داشتن اطلاعات کافی در رابطه با عملکرد موتورهای جستجو
  • توانایی اداره یک وب سایت و کنترل و نظارت بر آن

کسب و کار اینترنتی

 

در کسب و کارهای اینترنتی خرید و فروش محصولات نقش مهمی را ایفا می کند که در آن خدمات با استفاده از اینترنت به مشتریان ارائه می شود. برای مثال مشتریان از طریق روش های مختلفی همچون پست الکترونیکی و یا عضویت در سایت سفارشات خود را اعلام می کنند. توانایی پاسخگویی به آنها یکی از مهمترین اصول کسب و کارهای اینترنتی است. از سوی دیگر جذب مشتریان نیز نقش مهمی را در موفقیت استارت آپ ایفا می کند که این امر با توجه به موضوع فعالیت متغیر است. برای مثال اگر موضوع کسب و کارهای اینترنتی انجام طرح توجیهی برای راه اندازی صنایع مختلف است، در این صورت مخاطب اصلی شرکت ها و مدیران پروژه ها خواهند بود. این در حالی است که اگر موضوع فعالیت استارت آپ، فروش بازی های آنلاین می باشد، مشتریان در میان کودکان و نوجوان هستند که روش تبلیغات باید به گونه دیگری باید انجام شود.

  • انواع کسب و کارهای اینترنتی بر حسب موضوع فعالیت

کسب و کارهای اینترنتی براساس موضوع فعالیت به ۱۰ گروه تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

  • تبلیغات اینترنتی؛
  • سرمایه گذاری مشترک؛
  • ایجاد اجتماعات آنلاین؛
  • خدمات مربوط به ایمیل؛
  • چند رسانه ای یا مالتی مدیا؛
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف؛
  • ارائه خدمات تخصصی به دیگران؛
  • پیوستن به شبکه های واسطه گری؛
  • خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف؛
  • ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال, ویژه

دیدگاه ها