منو

راهکارهای حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی

راهکارهای حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی

افراد زیادی هستند که به کسب و کارهای دیجیتالی علاقه زیادی نشان می دهند اما به دلیل عدم حمیت جامعه از این قشر و از سوی دیگر ناتوانی برای مدیریت و نداشتن انرژی کافی برای مقابله با مشکلات موجب شده تا برخی از ادامه راه منصرف شده و هیچ انگیزه ای برای موفقیت در حوزه استارت آپ را نداشته باشند. در این زمینه حمایت جامعه از آنان می تواند به توسعه و رونق کسب و کارهای دیجیتالی بینجامد. در زیر به برخی از راهکارهای مهم می پردازیم.

استارت آپ

  • شناخت کارآفرینان واقعی

شناخت واقعی کارافرینان و تشخیص افراد با استعداد و دارای پتانسیل، اولین گام برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی است. به همین دلیل باید تمامی نقاط قوت و ضعیف این افراد به دقت بررسی شود. افراد کارآفرین عموما دارای یک شخصیت مستقل و بدون اتکا به دیگران هستند. از دیگر وجه مشخصه می توان به خلاقیت و ایده پردازی آنها اشاره کرد. این گروه دارای شخصیت اجتماعی هستند و براحتی با دیگران ارتباط برقرار می‎کنند زیرا برای اجرا کردن ایده‎های خود، نیازمند ارتباط با سرمایه گذاران، کارکنان و مشتریان می‎باشند. از دیگر خصیصه کارآفرینان پشتکار، توانایی بالا برای تحمل مشقات و میزان استقامت آنها در مقابل شکست‎های احتمالی، هوش و توانایی ذاتی برای پیگیری پروژه و … است.

  • بررسی خلاقیتهای کارآفرینان

ایده‎های کارآفرینان نیز باید به دقت بررسی شود تا از نتیجه گیری سرمایه گذاری اطمینان حاصل شود. بدین منظور معیارهایی از قبیل شرایط جامعه، وضعیت اقتصادی، امکان اجرایی شدن ایده ها و … مورد توجه است. در صورتی که تمامی موارد با تایید سرمایه گذار به پایان برسد، سرآغاز راه اندازی کسب و کارهای دیجیتالی خواهد بود.

  • برنامه ریزی برای حمایت از کارآفرینان

برای برنامه ریزی برای حمایت از کارآفرینان باید اطلاعات دقیقی درباره طرح و پروژه مورد نظر کسب کرد. بدین منظور ابتدا باید مشخص شود که هدف از سرمایه گذاری چیست و تمامی جوانب و شرایط کسب و کارهای دیجیتالی بررسی شود. در صورتی که ایده یا طرح مورد نظر با شکست مواجه شود، کارآفرین باید قابلیت پذیرش آن را داشته باشد. برنامه ریزی برای حمایت از کارآفرینان، تنها به حوزه اقتصادی ختم نمی شود و باید از نظر روحی نیز آنها را حمایت کرد.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال

دیدگاه ها