رقابت Facebook و Twitter بر سر تصاحب پخش زنده تلویزیونی

رقابت Facebook و Twitter بر سر تصاحب پخش زنده تلویزیونی

به گزارش New York Post فیسبوک و توئیتر در حال رقابت برای اخذ حقوق قانونی پخش زنده برنامه ای تلویزیونی هستند. هر دو شبکه اجتماعی نامبرده در حال مذاکره با شبکه های تلویزیونی اند و اذعان میدارند که از توافقات نهایی هنوز دورند.

یک برنامه نویس تلویزیونی ناشناس اعلام داشته که فیسبوک و توئیتر در حال تلاش برای برقراری ارتباط با آنها میباشد و هر دوی آنان ویژگیهای رسانه اجتماعی خود را نیز شرح داده اند، از این رو هماهنگی با آنان به نفع ماست.

بنا به گزارش فیسبوک، هفته ها با مدیران تلویزیونی به گفتگو پرداخته و احتمال میرود که قصد ارائه «بسته نرم افزاری» (Skinny Bundle) را داشته باشند؛ چیزی  شبیه Sling TV.

با این حال شبکه های تلویزیونی هنوز مرددند که فیسبوک برای چنین خدماتی هزینه ای را در نظر میگیرد و یا مردم بصورت رایگان به تماشای برنامه مربوطه خواهند پرداخت.

Facebook-Twitter-liveTV

احتمال دارد این صرفاً یک ایده بوده باشد. اما مشخصا فیسبوک و توئیتر به شدت در پی انجام معاملاتی با شبکه های تلویزیونی هستند. اما تقریباً هیچ کسی از چند و چون و چگونگی آن اطلاعات کاملی را دندارد.

توئیتر نیز با حضور در پخش زنده تلویزیونی میتواند وضعیت خود را در  شبکه های اجتماعی بعنوان بهترین بازتاب دهنده بزرگ رویدادها مطرح نماید.

نهایتاً هنوز مشخص نیست که جدال تلویزیونی فیسبوک و توئیتر چه سرانجامی را در پی خواهد داشت؟!

سارا

یک شیعه ایرانی، کارشناس نرم‌افزار، مدرس آموزشهای کامپیوتری، علاقه مند به نرم افزارهای آزاد/ متن باز

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *