منو

روش های جذب سرمایه برای استارت آپ ها

روش های جذب سرمایه برای استارت آپ ها

استارت آپ بمعنای فعالیت و کسب و کاری که مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد و در آنها از وسایل جدید از قبیل وب سایت، موبایل، اینترنت و تکنولوژی‎ها‎ی جدید استفاده می‌شود. هدف اصلی استارت آپ ها توسعه کسب و کارهای اینترنتی از طریق افزایش تعداد کاربران اینترنتی است.

جذب سرمایه استارت آپ باید قبل از شروع پروژه انجام شود. وِید فاستِر به عنوان یکی از افراد موفق در حوزه استارتاپ، در سال ۲۰۱۲ توانست در حدود یک میلیون و دویست هزار دلار را برای فعالیت استارتاپ خود بدست آورد. مطالبی که در زیر به آن اشاره می کنیم حاصل موفقیت وی می باشد.

استارت آپ

گام اول: پیدا کردن سرمایه‌گذار

جذب سرمایه برای شروع استارت آپ آنقدرها پیچیده و مشکل نیست. این کار می تواند از طریق تبلیغات و انتشار اعلامیه صورت بگیرد. در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران، کاری جز سرمایه‌گذاری نمی دانند و به دنبال ایده‌های ناب و درجه یک هستند، با تبلیغات گسترده می توان براحتی آنها را جذب کرد.

 گام دوم: نحوه متقاعد نمودن سرمایه گذاران

جلب اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران، اهمیت زیادی برای متقاعد کردن آنها در سرمایه گذاری دارد. به همین دلیل باید ایده های خود را برای آنها شرح داد. سرمایه گذار باید در جریان سرمایه گذاری قرار بگیرد و بداند که دقیقا برای چه کاری سرمایه گذاری می‎کند. بسیاری از سرمایه گذاران اطلاعات زیادی در رابطه با استارت آپ ها ندارند و گاهی نیز هیچ تجربه ای در این زمینه ندارند که این امر موجب شده تا اقناع نمودن آنها با دشواری بیشتری انجام شود. هنگام برقراری ارتباط با سرمایه گذاران باید اعتماد به نفس خود را حفظ و با توصیف و شرح دقیق شرایط کار، از ایده‎ها‎ی خود دفاع کرد.

استارت آپ

گام سوم: استقبال عمومی از ایدهها

ممکن است در ابتدای راه اندازی استارت آپ، سرمایه کمی موجود باشد، با این وجود باز هم می توان با همین مقدار، توجه عموم را به سمت خود جلب کرد. زمانی که سرمایه گذاران بدانند ایده‎ها‎ و محصولات با استقبال عمومی مواجه می‎شوند، برای سرمایه گذاری ترغیب شده که به تبع این امر، شاهد استقبال عمومی نیز خواهیم بود. مشتریان به یکباره به سمت ایده‎ها‎ی جدید حرکت نمی کنند بلکه نیاز به زمان دارد و با پشتکار می توان آنها را با خود همراه کرد.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال

دیدگاه ها