رونمایی فراری از اولین خودرو ۸ سیلندر ۴ نفره خود

به گزارش ای ماسیس :

غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی ۴ نفره ۸ سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!

وب سایت پدال – امین قوام صفری: غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی ۴ نفره ۸ سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T
همان‌طور که به خاطر دارید، GTC4 Lusso نخستین بار در نمایشگاه سال گذشته ژنو رونمایی و جایگزین مدل موفق FF شد. این خودرو علاوه ‌بر تغییرات ظاهری، در طراحی داخلی هم انقلابی بود و جدای از سایر ویژگی‌ها، تازه‌ترین سامانه اطلاعات و سرگرمی فِراری را ارائه کرد که پیش از هر چیز با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی شناخته می‌شود.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

حالا هم نسخه ۸ سیلندر آن با نام GTC4 Lusso T در پاریس حاضر شده تا نخست افکار عمومی و مطبوعات مختلف دنیا را مبهوت خود کند، سپس در بخش تازه‌ای از بازار به رقابت بپردازد. پسوند T از کلمه Turbo گرفته شده و اشاره به استفاده از توربو شارژر در بخش فنی دارد. خود فِراری آن را “اسپورت، همه‌فن‌حریف و مناسب برای استفاده روزمره” می‌خواند و معتقد است عرضه چنین مدلی بار دیگر پتانسیل تمام‌نشدنی این خودروساز را به نمایش می‌گذارد.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

از زمان عرضه فراری موندیال (Mondial) در سال‌های دهه ۱۹۸۰، این اولین بار است که فِراری خودرویی با ظرفیت ۴ سرنشین و پیشرانه ۸ سیلندر V شکل می‌سازد. بلوک ۳.۹ لیتری اقتباسی از کالیفرنیا T توانایی تولید بیشینه قدرت ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۶۰ پوند فوت (۷۵۹.۲ نیوتون‌متر) را دارد که در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر به ترتیب ۸۰ اسب بخار کمتر و ۴۶ پوند فوت (۶۲.۳ نیوتون‌متر) بیشتر هستند. بر اساس گفته‌های کمپانی، شتاب اولیه هم در ۳.۵ ثانیه انجام می‌شود که ۰.۱ ثانیه نسبت به GTC4 Lusso کندتر می‌باشد.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

حذف دیفرانسیل جلو در این نسخه باعث تغییر توزین وزن و افزایش آن در قسمت عقب شده است. همچنین سامانه‌های کنترل لغزش جانبی نسل سوم (Side Slip Control 3) و فرمان‌پذیری محور عقب نیز زیر پوست آن انجام‌وظیفه می‌کنند تا انواع مسیرهای پرپیچ‌وخم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارد.



لینک منبع

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *