منو

شرکت هایی که از محتواهای ایجاد شده توسط کاربران (UGC) استفاده می کنند

محتوای ایجاد شده توسط کاربر (User Generated Content) با نام مخففUGC  شناخته شده اند که برخی از صاحبان کسب و کارها از این روش برای تولید محتوا استفاده می کنند. برای این کار کافی است در کنار وب سایت رسمی از رسانه های اجتماعی محبوب نیز استفاده شود. در واقع درگیر کردن کاربران در تولید محتوا می تواند یک روش هوشمندانه با کمترین هزینه و با فیدبک موثر باشد.

  • شرکت های که از UGC استفاده می کنند
  • Burberry

شرکت پوشاک Burberry در کشور بریتانیا در سال ۱۸۵۶ تاسیس شد که مدیر عامل آن، بانو آنجلا ارنتدس در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت تا استراتژی جدید برای افزایش فروش در پیش بگیرد. بر این کار از استراتژی تولید محتوا توسط کاربران یا UGC شروع کرد. این شرکت تونست در سال ۲۰۰۹ بخش مهمی از محتوای سایت را از طریق کاربران تولید کند. در پایان نیز توانست ۵۰ درصد در کار خود رشد داشته باشد.

  • Belkin

شرکت Belkin در سال ۲۰۱۳ تصمیم به ایجاد یک خط جدید و قابل تنظیم برای مشتریان گرفت. برای این کار این شرکت یک پلت فرم اجتماعی را برای مشتریان ایجاد کرد که در آن به کاربران اجازه داده می شد تا تصاویر مورد نظر خود را با سایت در میان بگذارند. از جمله مزایای این روش می توان به وجود انواع مختلف محتوا با سلیقه های متنوع بود.

  • Starbucks

شرکت استارباکس به عنوان یکی دیگر از نمونه شرکت هایی بود که در سال ۲۰۱۴ تلاش زیادی برای تولید محتوا از طریق کاربران نمود. این شرکت از مشتریان سراسر کشور خواسته بود تا بهترین تصاویر را بر روی فنجان استارباکس قرار داده و عکس آن را به اشتراک گذارند. برنده نیز می توانست به تعداد نامحدودی از فنجانهای جدید استارباکس استفاده کند. این مسابقه بازخورد خوبی در میان مشتریان داشت.

بازاریابی اینترنتی

  • Coca-Cola

شرکت کوکاکولا به عنوان اولین برند در سال ۲۰۱۵ در میان ۵۰ برند برتر دنیا شناخته شده است. این شرکت برای کمک به آگاهی بخشی بیشتر مشتریان از یک مسابقه چالشی استفاده کرد که در آن از مشتریان خواسته شده بود تا بروی بطری های نوشابه های کوکاکولا، یک عبارت را به صورت کلمه به کلمه حک کرده و در پایان نام خود را نیز بنویسند. آنها برای این کار از شبکه تویتر استفاده کردند که در پایان از مشتریان خواسته شده بود تا تصاویر حک شده بر روی بطری را در توییتر و سایر رسانه های اجتماعی منتشر کنند.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال, ویژه

دیدگاه ها