منو

ویژگی‌های خاص پورشه پانامرا ۲۰۱۷

به گزارش ای ماسیس :

وقتی که صحبت از پانامرا ۲۰۱۷ می‌شود سؤال این نیست که چه چیزی جدید است بلکه صحیح‌تر این است که چه چیزی جدید نیست!درحالی‌که تنها بخش مشترک خودرو نشان روی کاپوت است اما اینجا ما به ذکر برخی موارد برجسته و کلیدی جدید اکتفا می‌کنیم.

وب‌سایت پدال – شاهین احمدزاده: وقتی که صحبت از پانامرا ۲۰۱۷ می‌شود سؤال این نیست که چه چیزی جدید است بلکه صحیح‌تر این است که چه چیزی جدید نیست!

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

درحالی‌که تنها بخش مشترک خودرو نشان روی کاپوت است اما اینجا ما به ذکر برخی موارد برجسته و کلیدی جدید اکتفا می‌کنیم:

ظاهر جدید

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017
ظاهر حباب مانند نسل قبلی پانامرا که آن را کمی شبیه فولکس بیتل کرده بود دیگر وجود ندارد و هم‌اکنون ساختاری تیزتر، کم ارتفاع‌تر و البته صیقلی‌تر و طویل‌تر جای آن را گرفته‌اند. پانامرای جدید در بحث ظاهری از ۹۱۱ اسطوره‌ای مخصوصاً در بخش عقبی الهام گرفته است.

فرمان پذیری چرخ‌های عقب

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

برای اولین بار سدان ۴ درب اسپورت پورشه از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب سود می‌برد. همانند سیستم استاندارد موجود در ۹۱۱ GT3 RS، این سیستم سفارشی در پانامرا چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های زیر ۴۵ کیلومتر در ساعت و با حداکثر زاویه ۲.۸ درجه می‌چرخاند تا اثر کوتاه شدن مجازی فاصله بین محورها را ایجاد کند. در سرعت‌های بالاتر از ۴۵ کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو و برای افزایش پایداری پانامرا می‌چرخند.


سه گانه توئین توربوها

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

پانامرا با سه پیشرانه جدید در دسترس است که همگی توئین توربو هستند. در آمریکای شمالی تنها دو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری و ۸ سیلندر ۴ لیتری در دسترس است درحالی‌که در بقیه نقاط علاوه بر این دو پیشرانه ۴ لیتری دیزلی نیز قابل سفارش است. پیشرانه ۲.۹ لیتری توان تولیدی ۴۴۰ اسب بخاری دارد درحالی‌که نسخه ۸ سیلندر قدرت ۵۵۰ اسب بخاری را تولید می‌کند.


گیربکس ۸ سرعته PDK

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

دومین نسل پانامرا اولین مدل پورشه است که از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. این گیربکس جانشین نسخه ۷ سرعته نسل قبلی شده است. ۶ دنده ی اول از نوع سنتی هستند اما دو دنده‌ی آخر اووردرایو هستند. بهترین خبر اینکه این گیربکس برای تحمل گشتاور بالای خودرو طراحی شده است.


پاسخ اسپورت

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

این حالت که اولین بار در ۹۱۸ اسپایدر معرفی شده همانند یک سیستم اووربوست عمل می‌کند و حداکثر قدرت خودرو را به مدت ۲۰ ثانیه آزاد می‌کند. اگر ۲۰ ثانیه برای شما کافی نیست به‌طور ساده دوباره دکمه اسپورت را بفشارید.


سواری روی ابرها

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای پانامرا که روی مدل ۴S سفارشی و روی مدل توربو به‌طور استاندارد وجود دارد جایگزین نسخه دو محفظه‌ای قبلی شده و ۶۰ درصد حجم بیشتری دارد.


سرعت فوق‌العاده

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

با وجود پکیج اسپورت کرونو در مدل ۴S، این خودرو در ۴ ثانیه از حالت سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با اضافه شدن این پکیج به مدل توربو انتظار می‌رود که پانامرا در ۳.۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین مدل‌های پورشه خواهد بود.


اضافه کردن آلومینیوم

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

نسل اول پانامرا از آلومینیوم در کاپوت، درب صندوق و پوسته درب ها سود برده است. نسل جدید این خودرو علاوه بر قسمت‌های قبلی از این ماده در سقف و پانل‌های کناری نیز بهره گرفته است. وزن ناخالص خودرو علیرغم تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته تقریباً برابر با وزن خودروی قبلی است.


پانامرا می‌تواند در تاریکی ببیند

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

پانامرای جدید سیستم دستیار دید شب را دارد که از دوربین گرمایی به منظور نمایش افراد و جانوران بزرگ استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند منابع گرما را دسته‌بندی کرده و بین اشیای زنده و غیرزنده تمایز قائل شود.


InnoDrive

10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

در زمان عرضه پانامرا در آمریکا این سیستم در دسترس نیست اما InnoDrive کروز کنترل را به سطحی بالاتر ارتقا داده و از داده‌های ناوبری به منظور بررسی جاده‌ی پیش رو، زاویه پیچ‌ها و محدودیت‌های سرعت استفاده می‌کند و با همین داده‌ها کارایی خودرو را تنظیم می‌کند.



لینک منبع

دسته بندی ها: تکنولوووژی

دیدگاه ها