منو

گسترش حجم بازار برای کسب و کارهای کوچک

برای شروع هر فعالیت اقتصادی، یک دنیا بازار در دسترس شما وجود دارد البته اگر شما تمایل داشته باشید که نحوه آغاز این کار را یاد بگیرید. برای افزایش بازار برای کسب و کارهای کوچک می توان از روش ها مختلفی استفاده کرد که در زیر به آنها می پردازیم.

  • استفاده از برندهای شخصی

یکی دیگر از روش های گسترش بازار خود برای فروش محصولات، استفاده از نام لیبل شخصی و برند تجاری است. در این صورت می توانید مشتریان وفادار به محصولات و خدمات خود را پیدا کنید. در صورتی که نام تجاری شما برای مصرف کننده و مشتری ناآشنا باقی بماند، او هرگز نخواهد دانست که شما این محصولات را تولید کرده اید. بنابراین معرفی خود برای مشتریان به رونق کسب و کار و گسترش بازار کمک زیادی می کند.

  • استفاده از گردشگران و توریست ها

هنگامی که شما به دنبال افزایش سهم کسب و کار کوچک در بازار هستید، می توانید به گردشگرانی که به منطقه شما وارد می شوند، به عنوان بازاریاب نگاه کنید. کار با کنوانسیون محلی، مراکز مربوط به جاذبه های گردشگری محلی، هتل ها و رستوران هایی که گردشگران به آنجا می روند، بهترین مکانها برای جذب مشتری و افزایش بخش مهمی از بازارهای مناطق دیگر است. شما در مقابل همکاری دیگر سازمانها می توانید به آنها دستمزد پرداخت کنید.

 کسب و کارهای کوچک

  • توافق نامه مجوز

در صورتی که کسب و کار کوچک شما به خدمات تکنولوژیکی مرتبط است اما قادر به پیدا کردن بازارهای دیگر نیستید، می توانید با پرداخت هزینه از حق امتیار دیگران استفاده کرده و از آنها برای جذب بازارهای بیشتر کمک بگیرد. شما می توانید مواد خام اولیه، تولیدات و سایر محصولات خود را در اختیار کسانی قرار دهید که مجوز فروش این محصولات را دارند. در این صورت مجبور به پرداخت هزینه برای حق امتیاز نخواهید بود.

  • بازاریابی مستقیم

امروزه درب های زیادی بر روی کسب و کارهای کوچک باز شده است که یکی از آنها بازاریابی مستقیم می باشد. برای مثال می توان از طرح های تبلیغاتی در پست های الکترونیکی، مجلات و یا تلویزیون استفاده کرد. البته نباید فراموش کرد که برای فروش مستقیم محصولات به آموزش و مهارت نیاز است که تمامی نیروها باید دوره های آموزشی را طی کرده باشند.

دسته بندی ها: کسب و کار دیجیتال

دیدگاه ها