خداحافظی آلمان با خودروهای بنزینی و گازوئیلی

به گزارش ای ماسیس :

آلمان اولین کشوری بود که موتورهای احتراق داخلی را برای نصب در خودروها تولید کرد. حال مجلس نمایندگان این کشور قانونی تصویب کرده که بر طبق آن تولید چنین موتورهایی در آلمان تا سال۲۰۳۰ممنوع شود.

خبرگزاری مهر: آلمان اولین کشوری بود که موتورهای احتراق داخلی را برای نصب در خودروها تولید کرد. حال مجلس نمایندگان این کشور قانونی تصویب کرده که بر طبق آن تولید چنین موتورهایی در آلمان تا سال۲۰۳۰ممنوع شود.
آلمان با همه خودروهای بنزینی و گازوئیلی خداحافظی می‌کند

موتورهای درون‌سوز یا موتورهای احتراق داخلی به موتورهایی گفته می‌شود که در آن‌ها مخلوط سوخت (معمولا بنزین یا گازوئیل) و اکسیدکننده (معمولاً هوا یا اکسیژن) در داخل محفظهٔ بسته‌ای واکنش داده و محترق می‌شوند. بر اثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می‌شوند و بر اثر انبساط این گازها قطعات متحرک موتور به حرکت درآمده و در نهایت خودرو جابجا می شود.

تصویب این قانون انقلابی مهم در صنعت خودروسازی محسوب می شود و شمارش معکوس را برای تولید خودروهایی که از سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل استفاده می کنند، در آلمان به صدا درمی آورد. علاوه بر آلمان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم در تلاش برای تصویب قوانین مشابهی هستند و انتظار می رود مجالس قانون گذاری آنها هم طی ماه های آینده مصوبات مشابهی داشته باشند.

اولیور کریشر از اعضای حزب سبز آلمان در این مورد گفته است: اگر بخواهیم توافقنامه پاریس برای مقابله با آلاینده های گرم کننده کره زمین را جدی بگیریم، نباید اجازه دهیم تا پس از سال ۲۰۳۰ هیچ خودروی دارای موتور احتراق درونی در جاده ها تردد کند.

در مصوبه مجلس آلمان از شرکت های خودروسازی اتحادیه اروپا خواسته شده تا رویه های فعلی دریافت مالیات و عوارض خود را مورد بازنگری قرار دهند تا زمینه برای تولید خودروهایی که آلاینده های زیست محیطی تولید نمی کنند فراهم شود. به اعتقاد این نمایندگان سختگیری های بیشتر مالیاتی خودروسازان را به استفاده از خودروهای برقی تشویق می کند. امری که باید دیر یا زود رخ دهد.

آلمان در حوزه خودروسازی چهارمین کشور بزرگ جهان است و چنین تحولی در آن نشانه ای بزرگ از انقلاب در صنعت خودروسازی محسوب می شود. می توان انتظار داشت که در سال های آتی دهها کشور جهان تولید خودروهای بنزین سوز و گازوئیلی را متوقف کنند و ساخت خودروهای برقی یا هیدروژنی که محیط زیست را آلوده نمی کنند را آغاز خواهند کرد. سرعت بالای تخریب محیط زیست نیز تلاش ها در این زمینه از سوی سیاست مداران را شدت بخشیده است.



لینک منبع

نویسنده مطلب: نیلوفر عابدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *