رونمایی فراری از اولین خودرو ۸ سیلندر ۴ نفره خود

به گزارش ای ماسیس :

غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی ۴ نفره ۸ سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!

وب سایت پدال – امین قوام صفری: غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی ۴ نفره ۸ سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T
همان‌طور که به خاطر دارید، GTC4 Lusso نخستین بار در نمایشگاه سال گذشته ژنو رونمایی و جایگزین مدل موفق FF شد. این خودرو علاوه ‌بر تغییرات ظاهری، در طراحی داخلی هم انقلابی بود و جدای از سایر ویژگی‌ها، تازه‌ترین سامانه اطلاعات و سرگرمی فِراری را ارائه کرد که پیش از هر چیز با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی شناخته می‌شود.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

حالا هم نسخه ۸ سیلندر آن با نام GTC4 Lusso T در پاریس حاضر شده تا نخست افکار عمومی و مطبوعات مختلف دنیا را مبهوت خود کند، سپس در بخش تازه‌ای از بازار به رقابت بپردازد. پسوند T از کلمه Turbo گرفته شده و اشاره به استفاده از توربو شارژر در بخش فنی دارد. خود فِراری آن را “اسپورت، همه‌فن‌حریف و مناسب برای استفاده روزمره” می‌خواند و معتقد است عرضه چنین مدلی بار دیگر پتانسیل تمام‌نشدنی این خودروساز را به نمایش می‌گذارد.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

از زمان عرضه فراری موندیال (Mondial) در سال‌های دهه ۱۹۸۰، این اولین بار است که فِراری خودرویی با ظرفیت ۴ سرنشین و پیشرانه ۸ سیلندر V شکل می‌سازد. بلوک ۳.۹ لیتری اقتباسی از کالیفرنیا T توانایی تولید بیشینه قدرت ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۶۰ پوند فوت (۷۵۹.۲ نیوتون‌متر) را دارد که در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر به ترتیب ۸۰ اسب بخار کمتر و ۴۶ پوند فوت (۶۲.۳ نیوتون‌متر) بیشتر هستند. بر اساس گفته‌های کمپانی، شتاب اولیه هم در ۳.۵ ثانیه انجام می‌شود که ۰.۱ ثانیه نسبت به GTC4 Lusso کندتر می‌باشد.

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

پاریس 2016: نمایش فِراری GTC4 Lusso T

حذف دیفرانسیل جلو در این نسخه باعث تغییر توزین وزن و افزایش آن در قسمت عقب شده است. همچنین سامانه‌های کنترل لغزش جانبی نسل سوم (Side Slip Control 3) و فرمان‌پذیری محور عقب نیز زیر پوست آن انجام‌وظیفه می‌کنند تا انواع مسیرهای پرپیچ‌وخم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارد.



لینک منبع

نویسنده مطلب: عظیمی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *