فراری سواری برای فقرا

به گزارش ای ماسیس :

به گزارش جام جم آنلاین ، این روزها دیگر دیدن قیمت ده و بیست و سی میلیون دلاری برای فراری ها دیگر عجیب نیست. حالا مجسم کنید که سی میلیون دلار هم داشتید و چنین فراری ای را خریدید. پول بیمه چنین ماشینی به مراتب از درآمد نود درصد مردم جهان بیشتر خواهد بود. گیرم که خواستید بدون بیمه سوار آن بشوید. اگر سر چهارراه کسی به شما زد چی؟ خلاصه ماشین های فراری فقط بعنوان یک اثر هنری دارند مانند تابلوهای گرانقیمت معامله می شوند و فقط بدرد موزه می خورند.

تکلیف بقیه ما چیست؟ خب وصف العیش نصف العیش ولی هنوز هم چند مدلی برای فقرا باقی مانده. فراری هایی که بین سی هزار و یکصد هزار دلار قیمت دارند البته داریم از ماشینهای سالم صحبت می کنیم.

به یکی از سایت های فروش فراری رفتم و بین بیش از یکصد فراری برای فروش به این مدل ها برخوردم.

۱- فراری دینو ۳۰۸GT4: این فراری چهار نفره یا ۲+۲ که از ۱۹۸۰-۱۹۷۳ تولید شده اکنون جزو مدل های زیر یکصد هزار دلاری و جزو گروه فراری فقرا می باشد.

۲- فراری ۳۶۵GT4: که آنهم چهار نفره یا ۲+۲ می باشد و بین سال های ۱۹۷۶-۱۹۷۲ تولید شده است و جزو گروه فراری فقرا می باشد.

۳- فراری ۴۰۰i: چهار نفره که بین ۱۹۸۵-۱۹۷۹ تولید شده و از نظر من ماشین خیلی قشنگی است ولی حوصله دردسرهای این فراری فقرا حدود چهل هزار دلاری را ندارم. مدل کروکی آن باز هم زیر یکصد هزار دلار ولی بیشتر از نود هزار دلار قیمت دارد. البته ما در اینجا صحبت از ماشین های سالم می کنیم. مدل ۴۱۲i هم از همین گروه است و از ۱۹۸۵ تولید شده.

۴- فراری های ۳۰۸GTS بسرعت دارند به مرز یکصد هزار دلار می رسند و مطمئناً تا سال ۲۰۲۰ بالای یکصد هزار دلاری خواهند بود. اینها از ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵ تولید شده اند.

۵- فراری های ۳۲۸GTS بسرعت دارند به مرز یکصد هزار دلار می رسند و اینها نیز بالای یکصد هزار دلار خواهند شد و از ۱۹۸۹-۱۹۸۵ تولید شده اند.

۶- فراری های ۳۴۸TS و ۳۴۸TB از ۱۹۹۳-۱۹۸۹ تولید شده اند. موتور پردردسری دارند و بقول مکانیک من جزو چهار فراری پردردسر هستند. بعضی بالای یکصدهزار فروش می روند.

۷- فراری موندیال که از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ تولید شده نیز جزو فراری فقرا محسوب می شود و اگر شانس بیاورد و قیمت فراری ها کماکان بالا برود ممکن است این یکی هم بی بهره نماند. اولین ماشین موتور وسط چهارنفره موفق خوانده میشود.

۸- فراری ۴۵۶ که من داشتم و معرف حضورتان هست و از ۲۰۰۴-۱۹۹۲ تولید شده.هنگامیکه من آنرا خریدم چندان ارزان نبود و میشد با پول آن فراریهای دیگری خرید که اکنون بالای صدهزار دلار قیمت دارند ولی اصرار بر سوار کردن کل خانواده نتیجه اش ماشین چهار نفره بود و ضرر از همه رقم.

۹- فراری F355 از ۱۹۹۹-۱۹۹۴ تولید شده و بقول آقای روبرتو روزلی یکی از چهار مدل فراری پر دردسر می باشد.

۱۰- فراری تستا روسا که عموماً قیمتش بالای یکصد هزار دلار است ولی زیر یکصد هزار دلار هم پیدا می شود و بین سال های ۱۹۹۲-۱۹۸۴ تولید شده و جزو جمع چهار فراری پردردسر می باشد بقول دوستی راننگی اش شبیه رانندگی تراکتور است.

۱۱- فراری ۳۶۰ در مرز فراری فقرا هست و نصف جمعیت زیر یکصد هزار دلار و نصف بالای یکصد هزار دلار هستند. برای عوض کردن تسمه می شود از پشت صندلی عقب اقدام کرد و دیگر موتور را پیاده نکرد در مدل بعدی یعنی ۴۳۰ مسئله تسمه حذف شد و جای خود را به زنجیر داد.

بعضی ها اینروزها دوست دارند که بگویند چون آقای انزو فراری در ۱۹۸۹ فوت کرده پس فراری های تولیدی بعد از آن ربطی به ایشان ندارد. پس موندیال مدل T و ۳۴۸ و ۳۵۵ و مدل های بعدی ربطی به ایشان ندارد پس باید فراری های قبل از ۱۹۸۹ قیمتشان بیشتر بالا برود ولی نصف فراری های فقرا که نام بردیم در زمان خود آقای انزو تولید شده اند. مگر امیدوار باشیم که در آینده ناگهان مدل های قبل از ۸۹ گرانتر شده و بعدی ها ارزان می شوند.

من که شخصاً فراری های قدیمی را از نظر شکل و شمایل بیشتر از جدیدها دوست دارم. از همه بهتر برای من یک فراری کلاسیک الکتریکی است که هیچیک از دردسرهای موتور و تسمه فراری های قدیمی را نداشته باشد و یک تکمه داشته باشم که صدای موتور فراری را پخش کند که گاهی از صدای آن بهره مند بشوم.

نویسنده: مهندس فرهاد کاشانی – کارشناس خودرو



لینک منبع

نویسنده مطلب: مهرداد

علاقه مند به حوزه دیجیتال ، امنیت و راه کارهای تجارت الکترونیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *