۷ سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

به گزارش ای ماسیس :

با شروع قرن جدید سوپرکارها رشد زیادی پیدا کردند؛ اما سه خودرو بیش از همه چشم‌ها را به خود خیره کردند که عبارت بودند از فراری انزو، مک لارن-مرسدس SLR و پورشه کررا GT؛ اما در سایه‌ی این خودروها دسته‌ای از سوپرکارهای کمتر شناخته شده‌ای هم وجود داشتند که توسط شرکت‌های کوچک‌تری ساخته شدند.

وب‌سایت پدال – شاهین احمدزاده: دهه‌ی اول قرن ۲۱ (فاصله‌ی زمانی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹) احتمالاً اوج قدرت‌نمایی سوپرکارها بوده و قطعاً تعداد زیادی از خودروهای پرفورمنس در آن زمان تولید شده‌اند که باید احترام بیشتری برای آن‌ها قائل بود.
7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

با شروع قرن جدید سوپرکارها رشد زیادی پیدا کردند؛ اما سه خودرو بیش از همه چشم‌ها را به خود خیره کردند که عبارت بودند از فراری انزو، مک لارن-مرسدس SLR و پورشه کررا GT؛ اما در سایه‌ی این خودروها دسته‌ای از سوپرکارهای کمتر شناخته شده‌ای هم وجود داشتند که توسط شرکت‌های کوچک‌تری ساخته شدند.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

اینجا لیستی از سوپرکارهای بازه‌ی زمانی ذکرشده وجود دارند که باید احترام بیشتری برای آن‌ها قائل شد. بسیاری از این خودروها فراموش شده‌اند و در گاراژها خاک می‌خورند.

آسکاری A10

شرکت آسکاری که عمر کوتاهی داشت این سوپرکار را در آن سال‌ها ساخت تا هر چیزی را از سر راه خود بردارد. با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶۲۵ اسب بخاری که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته بود A10 مدل توسعه یافته‌ی خودروی جاده‌ای KZ1 قبلی بود اما متأسفانه به خط تولید راهی نیافته بود و تنها در فرم پروتوتایپ باقی مانده بود.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

این خودرو که به خاطر گرامی داشت دهمین سال تأسیس کمپانی ساخته شده یکی از سریع‌ترین‌های آن دوران بود و تنها در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید. سقف سرعت این خودرو نیز ۳۴۶ کیلومتر در ساعت بوده است. اگر آسکاری تنها تولید خودروهای جاده‌ای را پی می‌گرفت احتمالاً می‌توانست چندین رقیب برای سوپرکارهای بزرگ‌تر داشته باشد اما متأسفانه تنها پیست خصوصی خود در اسپانیا را مدیریت می‌کند.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند
7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

کونیگ‌زِگ CC8S

کونیگ‌زِگ که به تولید هایپرکارهای قدرتمند و پنهان از تست‌های گروهی خبرنگاران مشهور است اولین خودروی جاده‌ای خود را در سال ۲۰۰۲ تولید کرده است. این خودرو CC8S نام دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این خودرو که از فورد مشتق شده قدرت ۶۵۰ اسب بخاری دارد. این میزان قدرت خروجی یک‌سوم قدرت هایپرکار مدرن ۱۸۰۰ اسبی رگرا است.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

این خودرو در خط مستقیم می‌توانست به سرعت ۳۸۶ کیلومتر در ساعت برسد اما CC8S متأسفانه به خاطر هندلینگ به شدت عصبی خود شناخته شد. علیرغم این موضوع،CC8S راه موفقیت برای مدل‌های CCX و آگرا را باز کرد.


مورگان آئرو ۸

مورگان آئرو ۸ بخشی از خودروهای پرفورمنسی بود که در دهه‌ی اول قرن ۲۱ از قلب‌های آهنین ب ام و استفاده می‌کردند. با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری N62 مورگان برای اولین بار طرحی جدید را ارائه کرد. مورگان چراغ‌های متعلق به فولکس بیتل را با نمونه‌هایی از مینی جایگزین کرد و بدین ترتیب نمایی متوسط‌تر پس از توسعه‌ی دوباره‌ی خود پیدا نمود.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

و البته هیچ‌چیز هیجان‌انگیز درباره‌ی کارایی این خودرو وجود ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۴.۵ ثانیه ثبت می‌شود و آئرو ۸ می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.


۹ff GT9

۹ff برای پورشه در واقع به منزله‌ی برابوس برای مرسدس-ای ام جی است. GT9-R که بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ بنا شده یکی از ستایش نشده ترین قهرمانان دهه‌ی اول قرن ۲۱ است. این خودرو دارای پیشرانه‌ای ۶ سیلندر با قدرت ۱۱۲۰ اسب بخار می‌باشد.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

۹ff به منظور بهبود توزیع وزن پیشرانه را بین اکسل‌ها جابجا نمود و هایپرکاری با توانایی دست‌یابی به سرعت ۴۰۹ کیلومتر در ساعت ساخت که سریع‌تر از بوگاتی ویرون بود. با بهای بیش از ۵۰۰ هزار پوندی GT9-R هایپرکاری با دو توربو است که حتی خودروهای مدرن زیادی نمی‌توانند به آن نزدیک شوند.


گامپرت آپولو

آپولو یکی از معدود جایگزین‌های خوب برای اکثر هایپرکارهای آن زمان است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری ساخت آئودی در این خودرو می‌تواند جثه‌ی ۱۲۰۰ کیلوگرمی آپولو را در ۳.۱ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای دهه بدل کرده است.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

با درهای گالوینگ و ارتفاع بسیار کم از سطح زمین، گامپرت آپولو یک اسطوره‌ی واقعی است و پیش از آنکه ویرون سوپر اسپورت ظاهر شود مدت زیادی را در صدر لیست سریع‌ترین دورهای تاپ گیر قرار داشته است. این کمپانی بعداً به آپولو اتوموبیل تغییر نام داد اما گامپرت برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین راه‌ها برای دست‌یابی به ‌سرعت‌های بالا در ذهن‌ها ماند.


ویزمن MF5

ما همیشه یکی از طرفداران پر و پا قرص ویزمن دیزاین بوده‌ایم. با استفاده از زیبایی جگوار XK120 شاهد خلق خودرویی جذاب‌تر هستیم. با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توربوی ب ام و این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت برسد. تنها ۵۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده است.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

MF5 بسیار گران بوده و تقریباً سه برابر از مدل قبلی ویزمن گران‌تر است اما پیشرانه‌ی ۵۴۷ اسبی MF5 نسبت به پیشرانه‌ی M3 پایه‌ی بکار رفته در مدل قبلی‌تر قدم بزرگ‌تری محسوب می‌شود.


اسپایکر C12 زاگاتو

بسیاری از افراد خودروی برجسته‌ی C8 را می‌شناسند اما دومین سوپرکار کمپانی با استفاده از پیشرانه‌ای قدرتمند بازی را ارتقا داد. با استفاده از پیشرانه‌ی W12 6 لیتری گروه فولکس و طراحی زاگاتوی میلان شاهد خودرویی خاص هستیم.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

C12 با استفاده از گیربکس اتوماتیک قدرت ۴۹۳ اسب بخاری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۸ تنها با ۲۴ دستگاه خاتمه یافت. در سال‌های اخیر این خودروساز هلندی بی‌شک به خاطر مشکلات مالی خود بیشتر شناخته شده است.

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند



لینک منبع

نویسنده مطلب: مهرداد

علاقه مند به حوزه دیجیتال ، امنیت و راه کارهای تجارت الکترونیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *